démarche artistique

Fanny Desroches s’intéresse au banal, aux imperfections et aux pratiques auxquelles les humains se livrent lorsqu’ils observent les autres, dans les mondes virtuels et analogues. En scrutant la vie des autres, elle s’enfonce dans ses propres tourments, entre vanité, amertume et perte. Fanny s’intéresse  à la ritualisation de l’usage des téléphones cellulaires, cohabitant avec l’uniformité de l’imagerie numérique, la performance de l’authenticité et la notion de surveillance. Axé sur l’image photographique, son travail explore cette aspiration répandue d’une esthétique commune, invitant à observer la complexité de nos failles, nos lacunes et de nos habitudes.








 

















artist statement

Fanny Desroches is interested in the mundane, visual imperfection, and the practices humans engage in when observing others, in the virtual and analog worlds. Referencing how social media imagery reifies conventional aesthetics and perpetuates privilege, her artistic practice questions the notion of performing authenticity. While surveying others’ lives, she steps into her own pride, loss, and bitterness; Fanny Desroches is drawn to the ritualization of cellphone use as it cohabits with the projection of  sameness digital imageries. As a lens-based media artist, she challenged her cultural myths and preconceptions. Her work explores  popular aspirations for common aesthetics, inviting us to observe the complexity of our flaws, gaps and habits with uncanny stains or shades.



 




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